utmärkt pasta

Jag älskar att laga mat och jag älskar att fota mat. Jag tänkte därför visa er en superlätt och supergod pasta som tar megakort tid att laga. Det här är en portion till en jättehungig person.
Kronärtskockspesto är mycket godare än vanlig pesto alltså. Egentligen är det mycket godare med färsk pasta än den här men det hade vi inte hemma.
Koka pastan med olivolja och massa salt i vattnet, det blir godast så.
Skiva en halv mozarella ost, fyra coctailtomater och skölj kanske fyra matskedar majs.
Häll av pastavattnet, blanda i cirka fyra matskedar pesto. Ringla lite olivolja över och salta och peppra.
Häll upp i en tallrik och så på med osten och grönsakera. Så himla bra lördagslunch om man är trött efter fredagens bravader. Jag dricker apelsinläsk och läser KP till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0