FÖR HELA SVERIGE

Jag är så nervös inför valet att jag inte kan koncentrera mig på något annat. Önskedrömmar om en rödgrön regering med feministiskt intiativ till makten varvas med extremt ont i magen vid tanken på en självisk och konservativ regering eller ett omänkligt och rasistiskt parti som ska bestämma över oss.
Jag vill bara uppmana er (om det nu finns några myndiga här?) att rösta för ett samhälle som tar hand om klimatet och varandra. Lite mer pengar i fickan till de rika, lägre skatter eller privatisering får inte komma till på bekostnad av solidaritet, jämnställdhet och rättvisa.
Politik handlar inte om vilken politiker som har vilken bakgrund eller hur just du kan få mest pengar. Det handlar om att bygga ett samhälle vars grund är osjälviskhet och medmänsklighet.
Konservativ 1800talsskola, ett kraschat klimat och barnslig själviskhet eller ett grönt, ansvarsfullt och jämnställt Sverige? Ja, idag är det upp till kamp. Rösta med ett osjälviskt hjärta nu, fina ni. Jag hoppas


Kommentarer
Postat av: mulle

U go girl!

2010-09-19 @ 18:28:23
Postat av: mulle

U go girl!!

2010-09-19 @ 18:28:58
Postat av: carro

det finns i alla fall en som är myndig här och hon lyder dina order hehe :)))))

2010-09-19 @ 21:49:56
URL: http://hemlig.devote.se
Postat av: linnea

Ni anar inte hur glad jag blev när jag efter valet loggade in här och såg detta. Hoppetför männskilgheten, vilket jag totalt tappat, ökade ne smula, puss<3

2010-09-20 @ 12:27:27
URL: http://tinnartorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0