ett helthelt år

Jag tänkte göra en bloggig sammanfattning, ja. Tre bilder per månad, lite kort sådär.
Januari:



Vi fick våran katt olle på nyårsafton, en trasig hittekatt som inte vågade komma nära på två hela veckor. Nu attackgosar han hela tiden. Jag fikade en massa, för det var det man orkade i kylan. På bilden med Frida tex. Vi gjorde piroger och var i Siris mormors hus och jag var klädd i rött, vitt och svart helahela tiden. Och läppstift.
Februari:


Februari var lite upp och ner. Ganska jobbig mest, med kalas som slutade fel och sånt. Men kentkonserterna och världens bästa ledaröversovning hos frida gjorde det bättre. Och mina två klänningar där ovan. Jag gick i klänning och kjol konstant.
Mars:


I mars blev det lite ljust på mornarna och allt kändes lite bättre. Festligheter var det också tydligt, i mitt och andras hus och så på knast. Jag gick utan jacka en dag och höll på att dö av glädje och tränade massor.
April:

Jag hade bara ett eller två par strumpbyxor, fika utomhus fast det var lite kyligt och älskade Vendela blev 17 och fick paket. Jag var på världens bästa skidresa i Italienska alperna också, åh det var så bra.
Maj:

Jättevarmt och jättelite kläder, här i barnvaktsbarnens kök. Jag fixade med kyrkan, parkhänge, kalasade (här Siris mad men fest), pluggade, jobbade 2 dagar i veckan och stressade ihäl mig i våryran. En långhelg var jag ensam och vi hade det så bra.
Juni:

Så mycket stress innan lovet, sen hade Maxi klassfest som slutade halvbra, och jag var på teddybears. Sen åkte jag på läger och var konfaledare och det var det sista jag ville göra innan, men det var så himla mysigt. Gudars vad jag kommer sakna att inte åka på läger i sommar. Sen var det peace and love (klaras bild) och det var varm och skitkul men omstänndigt och jag träffade victor och sov typ nio timmar på fem nätter.
Juli:

Kom hem och hade picknick med fina Linn och Rebecca på en kyrkogård och var på skansen med Gustav. Åkte till vår gård i Skåne flera veckor och bara vilade. Sen trippade och jag Rebecca till Köpehamn och sen till emmaboda!
Augusti:

Emmaboda var bland det roligaste på länge, vi hade bästa teamet. inget drama, bara kul och lockiga pojkar. Sen var jag en återhämtningsvecka i skåne igen. Väl hemma delade jag 90säng och balkong med Victor, parkhänge och cafehänge och festhänge med mina vänner jag inte träffat på megalänge mest jämt och var aldrig hemma. Sen började skolan och jag träffade alla och blev så glad, konfimerade konfirmanderna och vinkade adjö.
Spetember:

Jag var förskyld massa och ganska ledsen. Var i bromma med rebex som inte lät mig ligga hemma och dö längre. Vi fick vår hundvalp, Svea, också! Gud vad söt hon var.
Oktober:

Allt var stabilt menlite hösttungt. Var med Gustav massor, åt brunch med bästisar och fotade en serie. Och plugga massor av krlek i skolan nr jag hatade det en del då.
November:

November brukar vara min hatmånad men denna var bäst! Vi kalasade hela tiden, hos hanna, hedvig, klara, max och fanny och grejer. Jag och rebecca var chilenska byggarbetare på brommamaskerad och på höstlovet var vi ute och avslutade varje kväll med chips och whale wars i hennes säng. Blek och glad var jag.
December:

Jag framkallde foton och dog av sommarlängtan. Köpte presenkortkläder och pluggade mig igenom varje dag. Lite julpyssel hos mormor han jag med. Jag har varit himla mycket hos mormor alltså.
Och december är ju inte slut när jag skriver det här, men nu åker jag ju imorgon så så är det. Ett väldigt bra år har det varit, tack 2010!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0