beroenden

Jag må ha slutat röka, dricka så mycket kaffe och äta så mycket godis år 2011, men jag har utvecklat två andra beroenden. För det första har jag efter asienresan i vintras blivit beroende av resor. Hur mycket det skulle kosta att flyga/åka tåg hit och dit, vad de bästa cefeerna heter i den och den staden och vilka museer man inte får missa. Jag har tillocmed blivit medlem på reseforum.se där man bara  tipsar varanda om just resor. Drömmarna just nu (utom berlin om två veckor) är moskva, brasilen, köpehamn i sommar och japan.
Det andra, kanske tillochmed det tyngsta är mitt beroende av tradera och blocket. Deras appar är kanske några av mina mest använda och jag går in via datorn säkerligen tre gånger om dagen. Hermes clic clac, en chokladbrun mulberry alexa, lila dr martens och en fin acneklänning letar jag efter till bästa pris och skick just nu. Tanken på att hitta den perfekta annonsen gör mig knäsvag.
Att frossa i dyra saker över internet ger mig lite dåligt samvete (jag går ju på globala hallå) men jag tror ändå att det är bättre än att slarva med kroppen. Åtminstone sa jympajonna det.
puss

Kommentarer
Postat av: V

<3

2011-05-13 @ 22:09:54
URL: http://carpefuckngdiem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0